Для учнів

Правила поведінки, виконання яких допомагає не провокувати конфлікти: 

• Не прагніть домінувати за будь-яку ціну. Будьте принциповими, але не жорстокими. Пам'ятайте, що прямолінійність добре, але не завжди.
• Критикуйте, але не критиканствуйте.
• У всьому треба знати міру. Сказати правду теж треба уміти! Будьте незалежні, але не самовпевнені. Не перетворюйте наполегливість на настирливість.
• Будьте справедливі та терпимі до людей. Не переоцінюйте свої здібності та можливості, не зменшуйте здібності і можливості інших.
• Не проявляйте ініціативу там, де її не потребують.
• Реалізуйте себе в творчості, а не в конфліктах.
• Проявляйте витримку, оволодійте уміннями саморегуляції. Пошана до людей, знання правил ведення суперечки, дискусії, правил спілкування допомагають запобігати непотрібним конфліктам.
    Роблячи зауваження, дайте людині зрозуміти, що ви ставитесь до неї з повагою, але деякі моменти її поведінки не зовсім вас влаштовують. Наприклад: «Я знаю, як тобі подобається цей гурт музикантів, але не міг би ти вимкнути магнітофон або одягнути навушники», «Постарайся більше не запізнюватись, бо в мене мало вільного часу».
Правила попередження конфліктів:
• не розмовляйте відразу з напруженою, збудженою людиною; 
• перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, його вдалі вчинки;
• постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, «встати на його місце»;
• не приховуйте доброго відношення до людей, не скупіться на похвалу товаришам;
• вмійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають в дрібній сварці, будьте вище за дріб'язкові суперечки;
• те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою – міф, тільки сильна і впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички.


Пам'ятка уникнення конфлікту при спілкуванні

ти не образиш іншого, якщо вираження своєї незгоди почнеш зі слів:
  • Мені так не здається…
  • Я думаю по-іншому (навпаки)…
  • Я дотримуюсь іншої думки…
  • У мене інша (протилежна) точка зору…
  • Я дозволю собі не погодитися з тобою…
  • На жаль, не можу погодитися з тобою…
  • Мені хотілося б висловити свою незгоду
«Кодекс поведінки» в конфлікті

    Ефективність управління конфліктами залежить від уміння стримуватись і дотримуватися своєрідного «кодексу поведінки» в конфлікті:
1. Налаштуйтесь на позитивне (принаймні на нейтральне) ставлення до опонента, створюйте базу для довіри.
2. Переключіться з емоційного на раціональний режим роботи психіки.
3. Дайте опонентові «випустити пару», починайте говорити, коли він заспокоїться.
4. Вимагайте від опонента спокійного обґрунтування претензії, але зазначте, що будуть ураховані факти й об'єктивні докази, а не емоції.
5. Збивайте можливу агресію несподіваними прийомами.
6. Запропонуйте опонентові окреслити свої варіанти рішення проблеми.
7. Давайте оцінку тільки діям і вчинкам опонента, а не його особистості, не переходьте з обговорення проблеми на особистість.
8. Нейтралізуйте за допомогою влучних запитань зміст висловлювань і претензій опонента.
9. Не бійтеся вибачитись, якщо відчуваєте, що Ви не праві, але робіть це швидко й рішуче.
10. Оформіть прийняту домовленість і обговоріть стиль взаємин на майбутнє.
11. Якщо конфлікт переходить у скандал, то припиняйте сперечатись.
12. Усіляко уникайте характеристик емоційного стану опонента.

Немає коментарів:

Дописати коментар