Правила поведінки, виконання яких допомагає не провокувати конфлікти:• Не прагніть домінувати за будь-яку ціну. Будьте принциповими, але не жорстокими. Пам'ятайте, що прямолінійність добре, але не завжди.• Критикуйте, але не критиканствуйте. • У всьому треба знати міру. Сказати правду теж треба уміти! Будьте незалежні, але не самовпевнені. Не перетворюйте наполегливість на настирливість. • Будьте справедливі та терпимі до людей. Не переоцінюйте свої здібності та можливості, не зменшуйте здібності і можливості інших. • Не проявляйте ініціативу там, де її не потребують. • Реалізуйте себе в творчості, а не в конфліктах. • Проявляйте витримку, оволодійте уміннями саморегуляції. Пошана до людей, знання правил ведення суперечки, дискусії, правил спілкування допомагають запобігати непотрібним конфліктам. Роблячи зауваження, дайте людині зрозуміти, що ви ставитесь до неї з повагою, але деякі моменти її поведінки не зовсім вас влаштовують. Наприклад: «Я знаю, як тобі подобається цей гурт музикантів, але не міг би ти вимкнути магнітофон або одягнути навушники», «Постарайся більше не запізнюватись, бо в мене мало вільного часу».
Правила попередження конфліктів:
• не розмовляйте відразу з напруженою,
збудженою людиною; • перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, його вдалі вчинки; • постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, «встати на його місце»; • не приховуйте доброго відношення до людей, не скупіться на похвалу товаришам; • вмійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають в дрібній сварці, будьте вище за дріб'язкові суперечки; • те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою – міф, тільки сильна і впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички.
Пам'ятка
уникнення конфлікту при спілкуванні
«Кодекс
поведінки» в конфлікті
Ефективність управління конфліктами залежить від уміння стримуватись і дотримуватися своєрідного «кодексу поведінки» в конфлікті: 1. Налаштуйтесь на позитивне (принаймні на нейтральне) ставлення до опонента, створюйте базу для довіри. 2. Переключіться з емоційного на раціональний режим роботи психіки. 3. Дайте опонентові «випустити пару», починайте говорити, коли він заспокоїться. 4. Вимагайте від опонента спокійного обґрунтування претензії, але зазначте, що будуть ураховані факти й об'єктивні докази, а не емоції. 5. Збивайте можливу агресію несподіваними прийомами. 6. Запропонуйте опонентові окреслити свої варіанти рішення проблеми. 7. Давайте оцінку тільки діям і вчинкам опонента, а не його особистості, не переходьте з обговорення проблеми на особистість. 8. Нейтралізуйте за допомогою влучних запитань зміст висловлювань і претензій опонента. 9. Не бійтеся вибачитись, якщо відчуваєте, що Ви не праві, але робіть це швидко й рішуче. 10. Оформіть прийняту домовленість і обговоріть стиль взаємин на майбутнє. 11. Якщо конфлікт переходить у скандал, то припиняйте сперечатись. 12. Усіляко уникайте характеристик емоційного стану опонента. |
Дремко Ірина Петрівна, практичний психолог – методист, спеціаліст вищої категорії, Сокор Світлана Сергіївна, соціальний педагог, спеціаліст
Для учнів
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар